aanmeldprocedure

Hoe werkt het aanmeldproces bij Stichting PayDutch?

Wij beoordelen Uw aanvraag op een aantal aspecten.

Hieronder volgt een overzicht van de verschillende stappen die U tijdens de aanvraag dient te doorlopen:
  • U start (uiteraard) Uw aanmelding door op de “Start Mijn Aanmelding button te klikken.
  • Na Uw aanmelding dient U een aantal korte vragen te beantwoorden, met name om U te identificeren.
  • We sturen U vervolgens een mail waarin we U vragen voor een aantal documenten. Zo vragen we U voor een kopie van de inschrijving KvK van Uw online onderneming, een kopie van een bankafschrift op naam van Uw online onderneming, een kopie van Uw ID-bewijs en een UBO verklaring. Al deze zaken worden uitgelegd in de mail die U van ons ontvangt.
  • Nadat we de door U opgestuurde documenten hebben ontvangen, doorgenomen en gecontroleerd op compleetheid, beoordeelt de compliance afdeling of U in aanmerking komt voor een Stichting PayDutch lidmaatschap én een betaalcontract bij een aangesloten betaaldienstverlener:
  • Indien dit het geval is, ontvangt U van ons een mail met Uw Stichting PayDutch lidmaatschapsovereenkomst én het contract tussen U en de betaaldienstverlener inclusief de van toepassing zijnde algemene voorwaarden.
  • Indien dit helaas niet het geval is, ontvangt U van ons een mail met een afwijzing. We vernietigen op dat moment alle door U aan ons ter beschikking gestelde documenten.
  • Nadat U alle documenten om klant te worden van ons heeft ontvangen, tekent U de overeenkomsten op de gevraagde plekken en laat U ons een getekend exemplaar per email toekomen.
  • Na ontvangst van de getekende overeenkomsten bent U lid bij Stichting PayDutch.
  • We informeren hierna de betaaldienstverlener en laten Uw account bij de betaaldienstverlener activeren.
  • Wij informeren U als Uw account live is.
  • U ontvangt daarna een link naar de koppeling die U nodig heeft om Uw website en het betaalplatform met elkaar te verbinden.
  • Na integratie bent U gelijk live.

Bovenstaande procedure duurt tussen 2 en 6 werkdagen, mede afhankelijk van de branche waarin U actief bent.