awards

PayDutch startte haar activiteiten reeds in 2006 met een betaaldienstoplossing voor consumenten die op internet een veilige transactie wilden realiseren. Voor deze oplossing ontving PayDutch reeds in 2007 uit handen van de staatssecretaris van Economische zaken de meest prestigieuze innovatie award van Nederland: de Broos – van Erp Award. De applicatie werd in december 2009 door de Nederlandse Consumentenbond uitgeroepen tot “veilige betaalmethode” voor aankopen op advertentiesites zoals Marktplaats en Speurders. Tot vandaag de dag geldt Stichting PayDutch tot de betrouwbaarste partijen in de Nederlandse betaalmarkt.

PayDutch ontwikkelde tussen 2009 en 2010 voor PostNL het in 2011 met 2 Florin Awards onderscheiden Checkpay. Daarmee werd CheckPay gekwalificeerd als de beste online betaalinnovatie van Europa van 2011. Voor Stichting PayDutch de erkenning die nodig was om verder te bouwen aan onze ambitie.

Vanaf 2012 is Stichting PayDutch zich met name gaan toeleggen op efficiënt betalingsverkeer. Met het Retour Management Systeem voor Bonprix te ontwikkelen werd een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de innovatieve oplossingen van PayDutch. Daarna volgde Tickettools, het handelsplatform voor tickets. Na de verkoop van de WeDeal portefeuille aan Icepay (met name klanten met hele hoge transactievolumes), werd de “non-profit MKB oplossing” uitgerold. Inmiddels zijn we reeds 5 jaar op rij de “beste bemiddelaar van Nederland”.